lørdag 9. juni 2012

Lenge, lenge siden sist!

Bloggelysten er ikke engang på et lavmål, den er faktisk ikke til stede i det hele tatt. Det har nok litt sammenheng med at lamminga har drøyd ut (vår skyld – skal ikke skje igjen), men også at Facebook har blitt mye morsommere å bruke etter jeg fikk iPhone.

Siden sist har det kommet lam til gards, en eviglang lamming og mye trøbbel, blandt annet keisersnitt. Vi har et mildt sagt utmerket samarbeid med Tjøme Dyreklinikk, som stiller opp for oss til alle døgnet tider og alle ukens dager! Fantastisk godt å ha dem der, når mye går galt.

image

Her sitter Ingenling og sjekker at alt ser bra ut etter keisersnittet er foretatt. Helt utrolig at søya står helt i ro så lenge operasjonen varer!

Tjorven og jeg har vært på agilitykurs!!! Kjempegøy! I tillegg har mammaen til Leo og jeg møttes en time før kursstart hver gang, og siden hun er superflink til å miljøtrene Leo, har vi hengt på så godt vi kan. Resultatet viser seg nå, for mens Milli henger i båndet og bjeffer når vi passerer hunder, nøyer Tjorven seg stort sett med å henge i båndet…. Tjorven har storkost seg på agility! Favoritthindrene er bommen og tunnellen. Hun er rask og uredd og er en drøm å jobbe med.

IMG_5650

Her har hun fullt fokus ut av sekken

IMG_5608

Her går vi slalom, ikke noe å si på arbeidsiver eller kontakt.

(alle agilitybildene er tatt av Håvard eller Kristin).

Vi skulle egentlig gå videre på førerkurs, men det ble avlyst pga. for få deltakere, det blir satt opp igjen til sommeren, så da får vi se. Det har i allefall vært kjempekos å ha så masse tid med bror Leo, Kristin og Håvard, som altså har tvunget Tjorven (og meg) ut på miljøtrening;o), og vi har hatt et morsomt og motiverende kurs med Andrea.

Vi har vært på kurs med Hilde også. Superduperkurs! Vi valgte selv hva vi ville gå gjennom, og det var veldig nyttig og moro. Vi kom opp til Nalle og Nøve på fredagen, og Nallefar synes visst at Tjorven har blitt ei skikkelig dame

drømmehelg 009

Ikke no’ murring mot Lille-Lorvis! Nå la Hallingen smørsia til gitt

Men det ER jo noe spesielt med Nalle og Milli, de vet det og vi ser det

drømmehelg 019

Mor og far passer på, mens “barnet” rampete nok gnager i vei på et reinsdyrgevir.

Vi kursa på Låplassen, et fantastisk sted! Håvard og Milli dannet nok en gang et radarpar. Her er det litt rallylydighet. Nalle passer på dama si’ fra sidelinjen.

Kurs 058

Det var utrolig koselig også å møte Marianne, Wilma og Molly, samt Susann og Prins (himmel for en skikkelig ulldott i ordets rette forstand, en skikkelig godklump var han!).

Jeg var dødssliten etter lamminga, og burde vel egentlig ikke reist, men jeg fikk lov å være så usosial som jeg ville, og da går det stort sett greit. Kasta inn håndklet litt før de andre på søndagen, og satt kursen mot Glenne igjen.

Alle bildene fra kurset til Hilde er tatt av Nøve.

Denne helgen hadde Ola fri på fredag, alle sauene så ut til å være friske, vi fikk snille nabo Jorun til  å se etter dem, og vips så satt vi kursen mot Maristua torsdag ettermiddag. DET var det som skulle til! Vi sover, går tur, spiser og drikker godt og bare slapper av. Etter jeg fikk leddgikt er jeg alltid spent på om jeg kommer opp på fjellet “mitt”. Det var det første som skulle prøves, og vi kom opp!! Jippi, riktig nok heseblesende og passe rød i fjeset, men vi var der (og dårlig kondis kan ikke gikta få skylda for), vi møtte INGEN, hundene gikk løse i to timer og storkoste seg.

image

Mine to bestevenninner på vårt eget “Verdens tak”

Det  var masse snøflekker å base i, og Milli og Tjorven må ha luktet dem, for så fort de slapp løs, ja da løp de til snøen. Det ble lek og basing.

image

“Juhuuuuuuuuuu Milli, kom og rull deg du også”!!

I morgen setter vi kursen hjemover igjen, og det sitter utrolig langt inne akkurat nå….. Skulle så gjerne ha vært her og kosa oss bare noen dager til…….

Det var litt om oss for denne gang. Ha en fortsatt god helg, og en fin uke.

9 kommentarer:

Ellen sa...

Høres ut som en teknisk, men spennende tid du har hatt! Tenker det var utrolig godt å komme seg litt vekk til slutt (: Håper alt fortsatt er bra med lammene (:

Ellen sa...

Er i svima jeg; mente selvsagt HEKTISK, ikke teknisk :P

Nina og Bonnie sa...

Flere som ikke er i bloggform om dagen?!? Jeg er jo ikke innom dem hver dag noe mer heller.

Men det var veldig fint å kunne se litt hva dere har gjort den siste tiden, i bilder. :))))

Nå kan du slappe av og bare senke skuldrene. :)

Solveig sa...

Hej , vad härligt att se nya fina bilder på bloggen !! Och få veta att ni mår bra .Vi har saknat er!!!!
Många hälsningar från Solveig,Äzzi och Opal!!

Inger`s blogg sa...

Skjønner dere har hatt det hektisk med sau/lam over så lang tid.
Du ligger ikke på latsiden heller,med jentene dine, det stadig er med på nye utfordringer.

Mange fine og koselige bilder her, og ja, Tjorven har vokst seg til den nydelige damen.

Og kjærsteparet klær hverandre.

Kan tenke meg dere kunne bruke litt flere dager på hytta/fjellet. Fjellet "deres" med jentene så herlig flott (litt misunnelig jeg)
Takk for blogg-nytt med herlige bilder, alltid koselig å følge litt med. Ha en fin uke når dere er hjemme igjen.

NB:Aeitin-Kulta/ Oda sender en hilsen til søster Aezzi hos Solveig i SV. Koslig dere har kontakt.

Ragnhild B. sa...

Så koselig å høre nytt fra dine kanter. Så damene dine "viser seg" når dere møter andre hunder på veien? Det gjør mine også. Noen ganger barsker de seg, andre ganger er de helt fredelige. Ikke alltid godt for meg å forutsi, og jeg jobber stadig med saken. Det er annerledes når jeg går med en og en. Så gøy at Tjorven liker agility! Emma elsker det, og jeg håper å fortsette til høsten. Gøy for både folk og dyr!

Anonym sa...

Hei på dere! Koselig å høre fra den kanten igjen.
Skjønner godt det med å ta en pause fra alt i grunn!
Har kommet hjem etter en uke. Var nødt å ta en pause nå etter elt vel hektisk år her.

Veldig mange flotte bilder!!
Vi ses kanskje i sommer?
Ha en fin søndag!!
Hilsen oss her på bølehøgda!!

Nøve sa...

Jeg er så glad for at du hadde tid til oss oppi alt dette hektiske vårstria deres!!!
Du burde kanskje investere i en agilitybane??? Dere ser så proffe ut :) -og Tjorven har virkelig blitt den dama...

Ville sa...

Enda godt at det fremdeles er litt liv i bloggen din også. Trist visst alle slutter med blogg innlegg. Kjempekos å lese, forstår at det har vært særdeles hektisk lamming i år.
Herlig bilder av Tjorven der hun kommer ut av tunnelen, kan tydlig se på utrykket at dette likte hun.

Så er det rader-paret som etterhvert oppfører seg som et gammalt ektepar - vet veldig godt hvor jeg har det Milli- ditto Nalle;o)))